Op de website van Bureau Halt staan twee interessante documenten met cijfers over het aantal vuurwerkongevallen van de afgelopen jaarwisseling.
In één document worden simpel de cijfers genoemd zoals ze zijn, in het andere document wordt hier een uitgebreide toelichting op gegeven.
Zeker de factsheet is 'leuk' en misschien wel goed om eens te bekijken.
Ik schrik bijvoorbeeld van het feit dat bijna 100 kinderen in de categorie van 0-9 jaar naar de spoedeisende hulp moeten. Het lijkt misschien niets op de schaal
van de X miljoen mensen die met oud en nieuw buiten staan, maar het is niet nodig. Zeker niet in die leeftijdscategorie.
Wat mij niet helemaal duidelijk is, zijn de laatste 2 cijfers. 18% (128 mensen) van de bezoeken aan de spoedeisende hulp zijn het gevolg van illegaal vuurwerk en
4% (28 mensen) van de bezoeken aan de SEH is het gevolg van zelfgemaakt vuurwerk. De andere 78% (554 mensen) is dus te wijten aan legaal consumenten vuurwerk?
zie deze link voor de rapporten:
http://vuurwerkforum...allen-20102011/

10 replies to this topic
Geplaatst op 17 September 2011 - 03:18 PM
Geplaatst op 17 September 2011 - 05:39 PM
Pyroman, on 17 September 2011 - 03:18 PM, said:
Op de website van Bureau Halt staan twee interessante documenten met cijfers over het aantal vuurwerkongevallen van de afgelopen jaarwisseling.
In één document worden simpel de cijfers genoemd zoals ze zijn, in het andere document wordt hier een uitgebreide toelichting op gegeven.
Ik schrik bijvoorbeeld van het feit dat bijna 100 kinderen in de categorie van 0-9 jaar naar de spoedeisende hulp moeten. Het lijkt misschien niets op de schaal
van de X miljoen mensen die met oud en nieuw buiten staan, maar het is niet nodig. Zeker niet in die leeftijdscategorie.
Wat mij niet helemaal duidelijk is, zijn de laatste 2 cijfers. 18% (128 mensen) van de bezoeken aan de spoedeisende hulp zijn het gevolg van illegaal vuurwerk en
4% (28 mensen) van de bezoeken aan de SEH is het gevolg van zelfgemaakt vuurwerk. De andere 78% (554 mensen) is dus te wijten aan legaal consumenten vuurwerk?
als je ook ziet hoe sommige mensen dronken hun vuurwerk staan af te steken is dat niet zo vreemd vind ik..
Geplaatst op 18 September 2011 - 04:38 PM
Kaboom1555, on 17 September 2011 - 05:39 PM, said:
als je ook ziet hoe sommige mensen dronken hun vuurwerk staan af te steken is dat niet zo vreemd vind ik..
word ook overal geadviseerd om het dus niet te doen, net als uit rijden............. vandaar dat er eens nuttige campagnes georganiseerd moeten worden..........
veel voorlichting dus, maar wij als forumleden kunnen ook hierin bijdragen
Geplaatst op 18 September 2011 - 07:02 PM
Pyroman, on 18 September 2011 - 04:38 PM, said:
word ook overal geadviseerd om het dus niet te doen, net als uit rijden............. vandaar dat er eens nuttige campagnes georganiseerd moeten worden..........
veel voorlichting dus, maar wij als forumleden kunnen ook hierin bijdragen
Ik kan mijn buurman er niet op wijzen als hij dronken staat te stoken hoor... die is dan toch al zo zot als een hoempapa
Geplaatst op 18 September 2011 - 07:39 PM
Kaboom1555, on 18 September 2011 - 07:02 PM, said:
Ik kan mijn buurman er niet op wijzen als hij dronken staat te stoken hoor... die is dan toch al zo zot als een hoempapa
anders steekt er binnenkort niemand meer wat af als iedereen zo een houding heeft....
Geplaatst op 19 September 2011 - 03:01 PM
Pyroman, on 18 September 2011 - 07:39 PM, said:
als je wilt dat hij niet in het nieuws komt en het vuurwerk niet slecht in het nieuws komt zou ik je wel adviseren om hem daarop aan te spreken....
anders steekt er binnenkort niemand meer wat af als iedereen zo een houding heeft....
Geplaatst op 19 September 2011 - 03:47 PM
Kaboom1555, on 19 September 2011 - 03:01 PM, said:
denk je dat het nu heeft als diegene eenmaal dronken is?
huh, maak je verstaanbaar, of ben je nu weer dronken
Geplaatst op 19 September 2011 - 03:54 PM
Geplaatst op 19 September 2011 - 03:59 PM
Kaboom1555, on 19 September 2011 - 03:54 PM, said:
Ik doelde erop dat het weinig nut zou hebben als iemand dronken is hem erop aan te spreken, dat dringt toch niet tot diegene door.
maar dan ben je al te laat, moet goede voorlichting zijn voordat ie dronken word
Geplaatst op 19 September 2011 - 04:03 PM
Geplaatst op 19 September 2011 - 07:33 PM
Kaboom1555, on 19 September 2011 - 04:03 PM, said:
Gewoon zorgen dat hij dat niet wordt dus. Maar dat is alleen de buurman, er zijn nog zoveel andere gekken die rondlopen op straat
we kunnen niet de wereld redden natuurlijk in ons eentje, maar je kan wel al beginnen met je eigen buurman of vrienden, dat scheelt een hoop
1 Actieve gebruiker(s) in deze discussie
0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Terug naar boven